Din indkøbskurv er tom

Handels- og leveringsbetingelser

1. Bestilling

Du kan handle på tre måder:

  • Ved at ringe til os på Tlf. (+45) 44 94 10 00 
  • Ved at handle direkte i vores webshop. 
  • Ved at kigge forbi på fabrikken.

Vi har et showroom hvor du kan se vores produkter. Hvis du har travlt, er det en god idé at bestille varerne inden du kommer - så vi har dem pakket og klar til udlevering når du kommer.

Alle vores priser er angivet ekskl. moms. 

 

2. Betaling 

Kortbetaling: Du kan betale følgende korttyper: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Maestro og JBC. 

Betaling med EAN-Nummer: Ønsker du at betale via. EAN nummer, skal du vælge "Institution" når du går til indtastning af leveringsoplysninger. Ønsker du at betale via. EAN nummer, skal du oprette dig som kunder under institution / EAN. Derefter fremkommer der et felt hvor du kan indtaste dit EAN nummer.

Bankoverførsel: Nordea Bank - Reg: 2233 Konto: 2551376799. Husk at angive dit fakturanummer ved overførslen.

Mobilepay: På vores webshop tager vi også imod betaling via. mobilepay.

Betaling ved afhentning: Hvis du selv afhenter varen sker betaling og vareudlevering på adressen: Metalbuen 28, 2750 Ballerup

 

3. Leveringsbetingelser 

3.1. Forsendelse og levering

Bestillinger betalt med kreditkort eller EAN, bliver afsendt hurtigst muligt. Bestillinger betalt via bankoverførsel, bliver ekspederet hurtigst muligt efter vi har modtaget betalingen.

Bestillingen afsendes normalt inden for 3-5 arbejdsdage efter ekspeditionen. Er varen på fjernlager afsendes en e-mail, der oplyser et ca. tidspunkt. hvornår det bestilte kan afsendes/afhentes.

Bestillingerne sendes med eksternt fragtselskab. Levering sker til gadeniveau, som udgangspunkt mellem 7 og 17 i alle hverdage.

Mange af vores varer er på grund af størrelsen såkaldt volumengods. Dvs. at det bliver leveret på paller. Det er vigtigt at fragtmanden kan komme fra lastbilen til afleveringspunktet, med en El-hund (elektrisk palleløfter) der vejer 300 kg. Ved bestilling af varer der afsendes som langgods - f.eks. Pallereoler og lign. er det en forudsætning at du har en gaffeltruck eller andet aflæsningsudstyr til rådighed. Fragtmanden kan ikke læsse paller med gods over 240 cm. af med baglift. Alternativt kan det arrangeres at der aflæsses med kran. Dette sker for købers regning.

Ydermere, skal underlaget fra lastbilen til afleveringspunktet være stabilt og fast underlag, der kan tåle at blive kørt på. Er du i tvivl om hvorvidt underlaget kan køres på, skal du ringe til os, og aftale et alternativt leveringspunkt. 

3.2. Modtagelse

Ved modtagelse af varen, SKAL DU KONTROLLERE dem for synlige skader. Hvis emballagen er beskadiget, kan du modtage varen med forbehold, som noteres på fragtbrevet, eller du kan nægte modtagelse.
Hvis du modtager med forbehold beder vi dig tage fotos af skaderne på emballagen - Disse fotos kan senere bruges som bevis på transportskade over for transportøren. Oplever du skade på varens emballage skal du straks kontakte vores kundeservice på Tlf. 4494 1000 eller på info@erfainventar.dk

Hvis vareren er beskadiget selvom emballagen er intakt, skal du også straks kontakte vores kundeservice.

VIGTIGT - Hvis ingen hjemme

Hvis der ikke er nogen hjemme ved levering, vil godset blive returneret til den nærmeste terminal hos fragtmanden. Her er det muligt, mod tillæg at få en ekstra udkørsel. Alternativt vil det være muligt at lave en aftale om at afhente godset selv på deres terminal. I begge tilfælde bedes du kontakte Erfa Inventar. Af sikkerhedsmæssige årsager vil fragtmanden ikke sætte godset af på modtageradressen uden kvittering hvis der ikke er nogen hjemme med mindre der er givet specifik tilladelse af modtageren.

Du kan give tilladelse til at fragtmanden stiller varene i din carport eller lign. til Erfa Inventar på enten mail eller over telefonen. Du skal blot være opmærksom på, at hverken Erfa Inventar eller transportselskabet kan påtage sig ansvaret for varerne - hverken hvis de bliver stjålet, eller hvis der er transportskader - når der ikke er kvitteret for modtagelsen.

Hvis du ønsker at varene leveres uden kvittering på din bopæl, skal du blot skrive det i en mail - og sende den til info@erfainventar.dk - husk at påføre ordrenummer.

3.3. Pakning

Vores reolsystemer er fremstillet af stål. Derfor vejer de også lidt. Af hensyn til sikkerheden under transporten, er de, i de fleste tilfælde, fastgjort til pallen med stålbånd. Du skal derfor bruge en knibtang, til at frigøre varen fra pallen.
 
Ved afsendelse af pakken modtager du et Track and Trace nummer enten via. mail eller SMS. Det er derfor vigtigt at du opgiver et mobilnummer eller en mail. Når du modtager varerne skal du gennemgå varen for transportskader, inden du kvitterer for modtagelsen. Er varen transportskadet kan du enten nægte modtagelsen, eller kvittere med forbehold for skaderne. Er varen skadet er det en god ide, at tage nogle billeder som dokumentation.

Ønsker du at købe et meget stort parti varer, der svarer til transporten i en halv eller hel lastbil, har vi mulighed for at indhente et tilbud på dette.

3.4. Fragt til Bornholm og ikke-brofaste øer

Den standard fragtpris der vises i din indkøbskurv på hjemmesiden er beregnet for levering til fastland og brofaste øer i Danmark. Hvis du har oprettet et login på vores hjemmeside med en adresse på Bornholm eller ikke-brofaste øer vil indkøbskurven vise dig den korrekte fragtpris for levering dertil.

Er du ikke logget ind på vores hjemmeside, vil du kunne se den beregnede fragtpris i din indkøbskurv lige så snart du trykker videre til betalingssiden hvor du kan taste dine personoplysninger. Når du her taster dit postnummer ind vil fragtprisen opdatere sig om nødvendigt.

3.5. Kontakt

Ved yderligere spørgsmål angående fragt og levering, evt. forsinkede leveringer, bedes henvendes til:

Erfa Inventar A/S
Metalbuen 28, 2750 Ballerup
Tlf. (+45) 44 94 10 00 
info@erfainventar.dk

 

4. Fortrydelsesret / Returret

For salg til private er der fuld fortrydelsesret inden for 14 dage. Ved evt. returnering skal du som køber selv betale returneringsomkostningerne. Bemærk at ved særlig produktion vil din returret frafalde så snart at varerne er producerede. Almindelig reklamationsret gælder naturligvis fortsat iflg. købeloven.

Varen skal returneres uskadt og i original emballage.

Du skal kontakte Erfa Inventar inden varerne returneres. Tlf. (+45) 44 94 10 00

 

5. Reklamationsret

Erfa Inventar yder over for privatkunder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse eller vold eller uautoriserede indgreb.

 

6. Kontakt

Vedrørende dit køb på www.erfainventar.dk, bedes du kontakte os på Tlf. (+45) 44 94 10 00

Ved fejl, mangler, evt. udeblevne leverancer, eller andet bedes henvendelse rettes os.

 

7. Persondatapolitik

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Erfa Inventar og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for Erfa Inventar har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til erfainventar.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Erfa Inventar har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til erfainventar.dk via e-mail info@erfainventar.dk